Indul a KESKENY ONLINE!

Átlátható nyomdai folyamatok és ügyintézés könnyen, gyorsan és bármikor a Keskeny Nyomda új webes felületén.

Részletek

 Interjú a Paris Packaging Week kulisszái mögül.

Innováció, dizájn és fenntarthatóság – ez volt a középpontban a 2025-ös Paris Packaging Week-en, ahol a csomagolóipar legújabb trendjei és technológiai fejlesztései kerültek reflektorfénybe. A rendezvény új helyszínre költözött, és még átgondoltabb struktúrával várta a látogatókat.  

Formeszter Ágnes

Hagyományainknak megfelelően mi is részt vettünk az eseményen, hogy bemutassuk legújabb termékeinket, kapcsolatokat építsünk, és testközelből figyeljük meg az iparág átalakulását. De vajon milyen újdonságokkal találkoztunk? Milyen trendek alakítják a csomagolás jövőjét? És milyen tapasztalatokkal gazdagodtunk? Olvass tovább, és fedezd fel velünk a Paris Packaging Week legérdekesebb pillanatait! Legizgalmasabb kérdéseinkre Formeszter Ágnes – Head of Regional Sales – válaszolt. 

Párizs, a luxus, a pompa városa. Ez visszatükröződött az idei Packaging  Week-en?  

Maga az esemény új helyszínre került, egy nagyobb csarnokba. Szerintem emögött az volt a koncepció, hogy a szervezők folyamatosan új látogatókat szeretnének becsábítani a rendezvényre. Viszont, ha mindig ugyanazok a kiállítók jelennek meg évről évre, akkor egy idő után megfordulhat a fejükben a gondolat, hogy minek jöjjek ki, ugyanezt láttam tavaly és tavalyelőtt is.  A nagyobb csarnokba költözéssel új kiállítóknak is volt lehetősége megjelenni, ráadásul az idei Packaging Weeken sokkal szegmentáltabban tehettük ezt meg, ezzel a látogatóknak is érdekesebbé vált a kiállítás.  

Miben jelent meg ez a szegmentálás? 

Láthatóan elkülönült egymástól a beauty részleg, ahol gyakorlatilag az összes létező kozmetikai és szépségipart kiszolgáló csomagolóanyaggyártó kapott helyet. Szerintem ez a részleg a kétharmadát tette ki a kiállításnak. Azon kívül volt beverage részleg, volt egy ilyen aerosol szekció, illetve a csomagolóanyag, vagy a dobozgyártó szekció, ahol mi is helyet foglaltunk. Azt gondolom, hogy maga a kiállítás valóban nívosra lett megcsinálva. Jó volt a marketing, jól kommunikálták és az első kérdésre visszatérve, a miliő abszolút a luxusérzetet sugallta a látogatóknak.  

A részünkről idén milyen termékekre és szolgáltatásokra helyeződött a fókusz, milyen innovációkat mutattunk be az érdeklődőknek? 

A Keskeny Nyomdával a tavalyi évhez hasonlóan idén is a collapsible dobozt helyeztük a fő fókuszba, vagyis a lapra hajtható rigid dobozainkat. Ezen kívül, aminek a bemutatására szintén nagy hangsúlyt fektettünk az idei évben, az egy 2024-es innovációnk eredménye: az, hogy a papírtáskákat standard mellett már japán talppal, teljesen automata módon tudunk gyártani. Papírtáskák eddig is voltak nálunk, de csak standard talppal, viszont pár éve megjelent az igény a japán talpakra, főleg a luxusiparban. Mi ezen a területen fejlesztettünk tavaly, itt volt az ideje a standunkon is bemutatni.  

Keskeny in paris ppackaging week

Kiállítóként milyen volt a tapasztalatod az esemény forgalmát és minőségét, illetve a látogatói összetételt nézve?   

Azt kell mondjam, hogy a tavalyi évhez képest az idei évben feleannyi látogatónk volt, ami elsőre sokkoló, viszont ezen látogatók között sokkal több releváns megkeresés érkezett, mint korábban. Tehát visszaesett ugyan a létszám, viszont jobb, célzottabb megkeresések érkeztek. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy a csarnok kiállítói térképén a színekkel egyértelművé tették és elkülönítették egymástól a különböző szekciókat. Mondok egy példát: a rózsaszín szekció a kozmetikai ipart jelölte, így a részükön végig rózsaszín szőnyeg vezette a látogatót és a dekorációs elemekben is a rózsaszín-magenta árnyalatok domináltak. A mi szekciónk természetesen a dobozgyártás volt, ami lila színt kapott, így nálunk ez az árnyalat dominált a szekció designjában. Szerintem nagyon jól vezették a látogatókat, hogy aki mondjuk tényleg azért ment ki, mert kis műanyag flakont keres a krémjének, akkor az most nem járkálta végig az összes standot, hanem célirányosan arra a területre ment, ahol megtalálhatja a kiállítóját.  Valószínűleg ennek köszönhető, hogy akik a mi szekciónkba jöttek, azok azért jöttek oda, mert valóban dobozt vagy másodlagos csomagolást kerestek a termékeknek, ezáltal sokkal több értelmes megkeresés érkezett. 

Milyen csomagolási, illetve ipari trendeket látsz körvonalazódni az idei évre, illetve a közeljövőre nézve?  

Ami nagyon nagy hangsúlyt kap évek óta, és most láthatóan erre fókuszál mindenki, az a környezetvédelem. Az Európai Unió tavaly kiadott egy statisztikát, mely szerint az elmúlt 15 évben négyszerese-ötszöröse lett a csomagolóanyag hulladék mennyisége a korábbinak. Fontos, hogy az a riport a hulladék mennyiségéről szól, aminek tetemes része műanyag zacskókból, flakonokból és egyéb csomagolóanyagokból áll. A jelentést követően az EU felszólította az uniós tagállamokat, hogy kezdjenek el ebben az irányban változásokat eszközölni. Ez az, amit mi is érzünk a piacon, hogy most nagyon sok olyan csomagolóanyagra keresnek rá az ügyfelek, ami úgymond papírból egy alternatív megoldás lehet, az eddigi műanyagból vagy fémből készült csomagolóanyag helyett. 

A Paris Packaging Weeken debütált a Keskeny Culture Collection táska kollekciónk. Bemutatnád röviden, hogy mitől különleges ez a kollekció, és hogy milyen visszajelzések érkeztek róla a látogatóktól?  

Keskeny culture collection paper bag

A standunk oldalában felállítottunk papírtáska állványt, ami a kollekció színessége miatt nagyon hatásos volt. Megkapó volt a látvány, nagyon sokan álltak meg és nézték meg a kiállított darabokat. Azt láttam, hogy olyanok is megnézegették, akik gyakorlatilag nem is léptek be a standunkra és nem is csipogtak le, hanem egyszerűen csak a látvány volt nekik megkapó. Emiatt azt gondolom, hogy nagyon ütős lett a grafika, amit a marketingcsapatunk álmodott meg. Abból indultak ki, hogyan lehetne összekötni azt a két kiállítást – Párizst és Milánót -, amin a nyomdánk hagyományosan részt vesz, Budapesttel és a Keskeny Nyomdával. Így született meg az ötlet, hogy olyan művészek alkotásait használják fel, akik éltek és alkottak is a két városban, illetve országban, vagy a műalkotásuk hangulata-mondanivalója kapcsolható a helyszínekhez. Ennek eredménye, hogy a 4 standard aljú táskánk egyikén Ady Endre Párizsban járt az ősz című verséből szerepel egy részlet Ady portréjával és az Eiffel toronnyal, a másikon szintén Ady a főszereplő, csak a Milánó dómja előtt című versével, értelemszerűen a milánói dómmal a hátoldalán. A másik két táskán pedig Csontváry-Kosztka Tivadar Magányos cédrusa, illetve Radnóti Miklós Két karodban című műve látható. Így lett 1-1 Párizs és Milánó fókuszú, illetve semlegesebb darab, ami a történetiséget illeti. Bár Csontváry szintén alkotott Olaszországban, Radnóti szerelmes verse pedig Franciaországhoz és Olaszországhoz is passzol. Emellett készült amolyan összekötő kapocsként egy japán aljú táska is, amin az Eiffel torony és a Nyugati pályaudvar lett párhuzamba állítva, hiszen mindkettőt Gustav Eiffel tervezte, míg a másik oldalán a Milánói dóm és a Szent István Bazilika. Két grafikusnak tanuló diáklánynak nagyon megtetszett ez a történet, nekik adtunk táskákat is, jó volt látni, hogy mennyire értékelték és örültek neki. Persze a legtöbb látogató legfőképpen a konstrukcióval volt elfoglalva, azaz a japán és a standard aljjal, illetve azzal, hogy a Keskenyben teljesen automatizálva gyártjuk ezeket a konstrukciókat, nincs szükség kézi műveletre. Összességében megkapó volt a dizájn, a látvány. Nagyon sok ember állt meg a standunknál a papírtáskák grafikájának és a látványnak köszönhetően.   

Véleményed szerint egy ilyen nemzetközi esemény hogyan befolyásolja az ügyfelkapcsolatokat, akár a meglévő, akár a potenciális vevőkkel kialakított kapcsolatokat? 

Nagyon sok meglévő ügyfelünk is kint volt kiállítóként, főleg a nagyobb ügynökségek. Szerintem ez az esemény és a kiállítások összességében arra is nagyon jók, hogy ezekkel az ügynökségekkel évente egyszer itt összefussunk. Ettől függetlenül ők persze sokszor jönnek hozzánk, de mégis mások a körülmények, nem feltétlenül arról beszélgettünk, hogy az aktuális projekttel mi a helyzet, hanem arról, hogy ők mit látnak a piacon. Kereskedelmi információt ezeken a kiáltásokon tőlük sokkal könnyebb szerezni és megbeszélni is. Emellett nagyon sokan jöttek kvázi idegenként, vagyis potenciális ügyfelekként a standunkhoz. Többen mondták például azt, hogy már látták több éve, hogy itt vagyunk, és most érett be náluk olyan projekt, amiben a szolgáltatásaink érdekesek lehetnek számukra. Sokan köszöntek be úgy is, hogy igen, ők már hallottak a Keskeny Nyomdáról, és tudják, hogy a Keskeny Nyomda az Nice Quality, és célirányosan kerestek, tudták, hogy itt megtalálnak minket.  

Összességében, hogy tetszett a kiállítás és hogyan értékeled az eseményt? Mit változtatná jövőre vagy akár a következő eseményre Milánóra?  

Ahogy ugye említettem, idén a térképet kicsit újrarajzolták és jobban szekcionálták. Ez egyik oldalról pozitív, másik oldalról negatív következményekkel járt.  A standunk a változtatás következtében egy picit eldugottabb területen volt, úgyhogy összeségében a jövőre nézve ezen szeretnénk változtatni. Ennek érdekében már meg is tettük a lépéseket, hogy ezen a szekción belül egy jobb, központibb helyszínen állíthassunk ki jövőre. Szóval igen, jövőre is megyünk, ez már biztos. És azt, hogy mi lesz a 2026-os koncepció, egyelőre nem áruljuk el, majd a kiállítás előtt elkezdjük adagolni az érdekességeket. Ezért is érdemes követni a Keskeny Nyomda LinkedIn, Instagram és Facebook profilját. Ki tudja, lehet, hogy 1-2 izgalmas részletet korábban is megosztunk a követőinkkel…  

Kategória:
  Blog Csomagolás Design Hírek Újdonság
ezt a bejegyzést 0 alkalommal osztották meg
 000
Ajánlatot kérek