A Keskeny Nyomda több éve részt vesz Európa egyik legnagyobb csomagolási kiállításán Milánóban, a Packaging Premiere és PCD kiállításon. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez a kiállítás a luxus és kozmetikai csomagolások innovációinak ünnepe, ahol a legújabb technológiák és jövőbeli trendek mutatkoznak be.
A háromnapos kiállításon Csiernyik János, a Keskeny Nyomda export csoportvezetője személyesen is képviselt minket, ezúttal a kiálláson szerzett tapasztalatairól tettünk fel pár kérdést.
- János, te évek óta képviselsz minket a milánói kiállításon. Miben tért el az idei esemény a korábbiaktól?
Úgy gondolom, hogy ez volt az egyik legnívósabb megjelenésünk a Packaging Premieren. A standunk méretében és küllemében is kiemelkedett, valamint nagy előrelépés volt a termékeink szegmentálása: kozmetikai, csokoládé, élelmiszer, italos és a collapsible megoldásokat bemutató szekciókkal.
Összességében a termékeink, a standunk dizájnja és a kihelyezett kivetítők egyaránt pozitív hatást gyakoroltak a látogatókra.
- A látogatók összetételében tapasztaltál változást az idei kiállításon?
Nem érzékeltem nagy változást. Már harmadik alkalommal vettünk részt kiállítóként az eseményen és biztonsággal mondhatom, hogy már van lábnyomunk az európai piacon. A látogatók nagy része tudja, hogy kik vagyunk, és sokan úgy jöttek oda hozzánk, hogy ismerik a tevékenységi körünket, és tudják azt is, hogy mi az erősségünk. A látogatók nagy része céltudatosan jött a standunkhoz, például korábban már elindult együttműködések fejlesztésében is tovább tudunk lépni.
- Milyen termékekre és szolgáltatásokra helyeztétek a hangsúlyt az idén?
A kiállításon két fő termékkategóriát promótáltunk: a faltkarton termékeket és a rigid csomagolóanyagokat. A rigid kategóriában nagy hangsúlyt fektettünk a mágneses záródású klasszikus alj-tető konstrukciókra, míg a legnagyobb fókuszt a collapsible rigid dobozokra helyeztük.
Büszkén mondhatjuk, hogy Európában egyedülállóan mi vagyunk azok, akik teljesen gépesített folyamatokkal gyártják ezeket a dobozokat, hiszen az ázsiai versenytársak például kézzel állítják össze azokat. Ez jelentős versenyelőnyt biztosít számunkra.
A másik nagy termékkategóriánk a faltkarton volt, amelyet sikeresen szegmentáltunk iparágak szerint, mint például a kozmetika, ital és élelmiszer. A kiállításon ezek a termékek is nagy sikert arattak, szolgáltatásként pedig a teljes automatizáltság és a gyártási folyamatok egy épületen belüli megvalósítása kapta a legnagyobb figyelmet.
- Ezzel kapcsolatban milyen visszajelzéseket kaptatok a piactól és a látogatóktól a kiállításon?
Rendkívül pozitív volt a fogadtatás. A legnagyobb márkák próbálnak távolodni az ázsiai gyártástól és helyben, Európában szeretnének beszerezni csomagolóanyagot, ami tovább növelte az érdeklődést a termékeink iránt. Ezért elég nagy volt a kereslet a collapsbile-rigid termékkategóriákra, hiszen jelenleg ezt nagyrészt Ázsiából szerzik be a végfelhasználók. Itt egyértelműen az volt visszajelzés a partnerektől, hogy erre nagy igény van és a világot érdekli az általunk kínált megoldás.
A standunkról mindenki pozitívan vélekedett, nagyon dekoratív és impozáns volt, így jó benyomást keltett és bizalmat ébresztett a látogatókban. Külön meglepetésként ért minket, hogy milyen nagy érdeklődést mutattak a faltkarton termékkategóriák iránt is. Ez is azt bizonyítja, hogy nyomdánkban mindent egy helyen lehet gyártani, ami nagyon pozitív.
4.2 Milyen új stratégiákat alkalmaztatok a kiállításon az üzleti kapcsolatok bővítésére?
Kettős megközelítést alkalmaztunk: egyrészt a kiállítók között körbejártunk, hogy új értékesítési partnerkapcsolatokat építsünk, bemutattuk rigid és faltkarton dobozainkat. Másrészt a standunkat látogató potenciális partnerekkel is intenzíven foglalkoztunk. Rekordszámú új kapcsolatot sikerült kialakítanunk, amelyek jó néhány partnerrel a hosszútávú együttműködés irányába indultunk el.
- Sok hasonló terméket kínáló cég vett részt a kiállításon?
Azt gondolom igen, mind a rigid, mind a faltkarton termékkategóriákban sok volt a konkurens cég. Ami azonban minket egyedülállóvá tett, az az, hogy teljesen automatizált a collapsible rigid dobozaink gyártása Európában. Míg mások Ázsiából szerzik be és kézzel állíttatják össze ezeket a dobozokat, mi Európában egyedülállóan gépesített folyamatokkal dolgozunk.
- Mennyire érzed sikeresnek a nyomda szemszögéből ezt a kiállítást?
Abszolút sikerként könyveltem el. Rengeteg, szerintem rekordszámú látogatónk volt, és ahogy már említettem is, tovább tudtuk erősíteni a már korábban megkezdett partnerkapcsolatokat, valamint számos új potenciális partnerrel találkoztunk. Emellett fontos megemlíteni, hogy már harmadik alkalommal veszünk részt ezen a rendezvényen, és ezzel jelentős mértékben építjük a márkánkat, illetve az is fontos számunkra, hogy termékeinkkel a lehető legnagyobb piaci részesedést érjük el Európában. A Keskeny név már ismertté vált a luxus csomagolóanyagok gyártásának piacán, és továbbra is erősítjük jelenlétünket egy ilyen kiállításon való részvétellel. Rengeteg potenciál van még számunkra a piacon, és a kiállítás remek platform ezen céljaink eléréséhez.
- Van-e valami, amit másképp csinálnál a jövőben?
Nem változtatnék a standunkon és a bemutatott termékeken, de további európai országokban is kiállítanék, mint például Hollandia vagy Ausztria, hogy növeljük népszerűségünket és piaci elérésünket.
János, köszönjük, hogy megosztottad velünk tapasztalataidat és terveiteket! Sok sikert a továbbiakban is!