A termék csomagolás marketing eszköz, információt közvetít a gyártóról és reklámozza is a céget, ezért nagyon fontos, hogy ennek figyelembevételével válasszunk konstrukciót. A kreatív és esztétikus doboz erősítheti a márkanevet. A termék mérete, alakja és súlya az első tényezők, melyek meghatározzák a formát. Egy törékeny üvegpoharat például másként kell becsomagolni, mint egy pénztárcát vagy ruhaneműt, aminek nem szükséges extra védelem. A méret és a súly pedig az alapanyag meghatározásnál lesz fontos. Tervezés előtt az alábbi szempontokat érdemes átgondolni:
1. Ki a célcsoport, kinek szánjuk a terméket?
A doboz formája és megjelenése segíthet megszerezni a célközönséget. A színek és dizájn elemek meg tudják szólítani az általunk preferált korosztályt. (Például gyerekeknek szánt termék esetében választhatunk autó, ház vagy egyéb különleges formát a doboznak.
2. Mi a termék árkategóriája, amit a csomagolással is hangsúlyozhatunk?
Értékes termékek esetében a csomagolásnak stílusosnak és egyedinek kell lenni ahhoz, hogy a vevő érezhesse az ár-érték arányosságát. (Például egy márkás karóra lehetőleg merevfalú díszdobozba kerüljön, ami hangsúlyozza az eleganciát és egyediséget.)
3. Hol lesz értékesítve, lesz -e postázva?
Bolti értékesítés esetén kevésbé fontos, de ha csomagküldő szolgálat segítségével árusítunk, akkor nagy hangsúlyt kell fektetni a doboz konstrukcióra és alapanyagra. Terméktől függően lehet a csomagolás önmagában is masszív és postázható vagy a termék dobozhoz készíthetünk egyszerű postázó dobozt is, így megvédve azt a szállítási sérülésektől.
4. Törékeny vagy sérülékeny-e a termék?
Törékeny termékek esetében a dobozokba betétet kell terveznünk, ami megakadályozza az elmozdulását és védelmet nyújt a rázkódások ellen.A helyes alapanyag választás itt nagyon fontos szerepet játszik a sérülések és törés elkerülésében.
5. Akarjuk-e láttatni a terméket a csomagoláson keresztül?
A betekintő ablak lényeges lehet, ha nagyon esztétikus vagy különleges anyagból készült termékről beszélünk. A vásárló ezen az ablakon keresztül láthatja a termék anyagát és meggyőződhet a minőségéről. Eldönthetjük, hogy kisebb ablakkal kérjük a dobozt, amin keresztül akár megtapintható, de nem kivehető a termék vagy sokat megmutató nagy ablakot választunk, ahol viszont ablakfóliával kell gondoskodnunk a termék védelméről.
6. Ki akarjuk-e emelni a terméket a kategória hasonló szereplői közül?
A felületnemesítések (lakkozás, prégelés, domborítás stb. …ezeket részletesen is bemutatjuk majd a sorozat folyamán) segítenek egyedivé, különlegessé tenni a termék csomagolását, ami által kiemelkedhet a hasonló termék típusok közül.
7. Hány darab doboz készüljön?
A példányszám meghatározásnál érdemes átgondolni, hogy egyszeri munkáról van szó vagy többször fogjuk használni a dobozt, mert az egységár kis példányszámnál magasabb lesz.Ha meg tudjuk oldani a raktározást, gazdaságosabb előre legyártani egy nagyobb tételt, mint többször rendelni kis mennyiséget.
Folytatjuk…
Ha maradt még kérdés az első témakör kapcsán, írásban várjuk a marketing@keskeny.hu e-mail címen.
Nézze meg csomagolóanyag termékpalettánkat ide kattintva.