Indul a KESKENY ONLINE!

Átlátható nyomdai folyamatok és ügyintézés könnyen, gyorsan és bármikor a Keskeny Nyomda új webes felületén.

Részletek

1. rész – 7 hasznos tipp a dobozrendeléshez

A termék csomagolás marketing eszköz, információt közvetít a gyártóról és reklámozza is a céget, ezért nagyon fontos, hogy ennek figyelembevételével válasszunk konstrukciót. A kreatív és esztétikus doboz erősítheti a márkanevet. A termék mérete, alakja és súlya az első tényezők, melyek meghatározzák a formát. Egy törékeny üvegpoharat például másként kell becsomagolni, mint egy pénztárcát vagy ruhaneműt, aminek nem szükséges extra védelem. A méret és a súly pedig az alapanyag meghatározásnál lesz fontos. Tervezés előtt az alábbi szempontokat érdemes átgondolni:

 

 

1. Ki a célcsoport, kinek szánjuk a terméket?

merev falú díszdoboz

A doboz formája és megjelenése segíthet megszerezni a célközönséget. A színek és dizájn elemek meg tudják szólítani az általunk preferált korosztályt. (Például gyerekeknek szánt termék esetében választhatunk autó, ház vagy egyéb különleges formát a doboznak.

2. Mi a termék árkategóriája, amit a csomagolással is hangsúlyozhatunk?

óra díszdoboz

Értékes termékek esetében a csomagolásnak stílusosnak és egyedinek kell lenni ahhoz, hogy a vevő érezhesse az ár-érték arányosságát. (Például egy márkás karóra lehetőleg merevfalú díszdobozba kerüljön, ami hangsúlyozza az eleganciát és egyediséget.)

3. Hol lesz értékesítve, lesz -e postázva?

szállító csomagolás italok számára

Bolti értékesítés esetén kevésbé fontos, de ha csomagküldő szolgálat segítségével árusítunk, akkor nagy hangsúlyt kell fektetni a doboz konstrukcióra és alapanyagra. Terméktől függően lehet a csomagolás önmagában is masszív és postázható vagy a termék dobozhoz készíthetünk egyszerű postázó dobozt is, így megvédve azt a szállítási sérülésektől.

4. Törékeny vagy sérülékeny-e a termék?

betét törékeny termékcsomagoláshoz

Törékeny termékek esetében a dobozokba betétet kell terveznünk, ami megakadályozza az elmozdulását és védelmet nyújt a rázkódások ellen.A helyes alapanyag választás itt nagyon fontos szerepet játszik a sérülések és törés elkerülésében.

5. Akarjuk-e láttatni a terméket a csomagoláson keresztül?

ablakos italcsomagolás

A betekintő ablak lényeges lehet, ha nagyon esztétikus vagy különleges anyagból készült termékről beszélünk. A vásárló ezen az ablakon keresztül láthatja a termék anyagát és meggyőződhet a minőségéről. Eldönthetjük, hogy kisebb ablakkal kérjük a dobozt, amin keresztül akár megtapintható, de nem kivehető a termék vagy sokat megmutató nagy ablakot választunk, ahol viszont ablakfóliával kell gondoskodnunk a termék védelméről.

6. Ki akarjuk-e emelni a terméket a kategória hasonló szereplői közül?

különleges megjelenésű csomagolás

A felületnemesítések (lakkozás, prégelés, domborítás stb. …ezeket részletesen is bemutatjuk majd a sorozat folyamán) segítenek egyedivé, különlegessé tenni a termék csomagolását, ami által kiemelkedhet a hasonló termék típusok közül.

7. Hány darab doboz készüljön?

A példányszám meghatározásnál érdemes átgondolni, hogy egyszeri munkáról van szó vagy többször fogjuk használni a dobozt, mert az egységár kis példányszámnál magasabb lesz.Ha meg tudjuk oldani a raktározást, gazdaságosabb előre legyártani egy nagyobb tételt, mint többször rendelni kis mennyiséget.

 

Folytatjuk…

Ha maradt még kérdés az első témakör kapcsán, írásban várjuk a marketing@keskeny.hu e-mail címen.

Nézze meg csomagolóanyag termékpalettánkat ide kattintva.

 

Kategória:
  Design
ezt a bejegyzést 0 alkalommal osztották meg
 000
Ajánlatot kérek